Τα δικαιώματα του καταναλωτή

 

Συναλλασσόμενοι έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις

Εδώ παραθέτω άρθρα και νομικές διατάξεις που καθορίζουν το πλαίσιο της σχέσης και των αμοιβαίων υποχρεώσεων ανάμεσα στον πολίτη και τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς από τους οποίους προμηθεύεται μεμονωμένες υπηρεσίες ή πακέτα.

Ο νομοθέτης προστατεύει τον καταναλωτή θεωρώντας τον ως τον "αδύναμο κρίκο" στη σχέση του με τις εταιρίες μέσων μαζικής μεταφοράς και τα πρακτορεία ταξιδίων.

Το Προεδρικό Διάταγμα 339/96 επιβάλλει την ασφάλιση των οργανωτών ταξιδιών (Επαγελματική Αστική Ευθύνη Ταξιδιωτικού Πράκτορα) ώστε να καλύπτονται οι οικονομικές απώλειες του ταξιδιώτη σε περίπτωση που από λάθη ή παραλείψεις του οργανωτή ή και των συνεργατών του, το ταξίδι αποδειχθεί ατυχές ή ανεπαρκές.

Σας παραθέτω δημοσιεύματα που έχω φυλάξει κατά καιρούς, γιατί τα θεωρώ πολύτιμα. Αρκετά από αυτά προέρχονται από το Travel Daily News, την ηλεκτρονική εφημερίδα που από το 1999 ενημερώνει τους επαγγελματίες της ελληνικής τουριστικής αγοράς.

Ευχαριστώ πολύ τους συντάκτες του T.D.N. που μου επιτρέπουν να φιλοξενήσω στις ιστοσελίδες μου τα άρθρα τους.

Θέλω να καταθέσω τη προσωπική μου άποψη με την οποία πολλοί μπορεί να διαφωνήσετε αλλά την άποψη μου αυτή - νομίζω - την συμμερίζοναται οι περισσότεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες.

Εκτιμώ λοιπόν οτι ο έλληνας σαν καταναλωτής ταξιδιωτικών πακέτων είναι ακόμη αρκετά απαίδευτος. 

Ψάχνει τα πάντα μόνος του, τελευταία στιγμή και όταν δεν βρίσκει λύση τότε μόνο απευθύνεται σε κάποιο πρακτορείο. Πολλές φορές συγκρίνει τις τιμές των καταλυμάτων που έχει μόνος του βρεί με τις προτεινόμενες τις βρίσκει ακριβότερες και δυσανασχετεί. Αυτό δεν είναι σωστό

Από την μεριά του πράκτορα για τη σωστή δημιουργία πακέτων απαιτούνται: γνώση, αγάπη, σχεδιασμός, προετοιμασία, ποιότητα ''υλικών'' και σοβαρές οικονομικές επενδύσεις.

Ποιός σωστός επαγγελματίας διακυβεύει το κύρος της επιχείρησης του για να ''ρίξει'', "κοροϊδέψει'' ή υπερκερδίσει στη καμπούρα του πελάτη του;; Κανένας! Όλοι επιθυμούν να προσφέρουν το καλύτερο σε λογικές τιμές και να έχουν επαναλαμβανόμενη πελατεία -repeat business - όπως λέμε και στα ελληνικά.

Τη τούρτα γεννεθλίων του παιδιού μας ποιός την φτειάχνει στο σπίτι;; Πλέον την παραγγέλουμε σ' ένα καλό ζαχαροπλαστείο. Είναι σε γνώση μας οτι θα κοστίσει κάτι παρά πάνω, αλλά μπροστά στην αναμενόμενη ικανοποίηση που δίνει ένα περίτεχνα παρασκευασμένο γλύκισμα δεν το πολυσυζητούμε...  

Είναι πολύ μακριά η αλυσσίδα των εμπλεκόμενων που απαιτείται να εργαστούν άψογα ώστε να έχει επιτυχία το ταξιδιωτικό πακέτο. (Υπάλληλοι εκδόσεων εισητηρίων, ξενοδόχοι με το προσωπικό τους, λεωφορεία, ξεναγοί, εστιάτορες,  τοπικοί αντιπρόσωποι.) Όλοι τους είναι άνθρωποι όπως ανθρώπινα είναι τα λάθη και οι παραλήψεις όλων μας. Αν λοιπόν συμβεί "κάτι",  τότε όλοι θα κάνουν οτιδήποτε περνάει από το χέρι τους για να διορθωθούν τα πράγματα επί τόπου και άμεσα.

Μήν πυροβολείτε τον πιανίστα λοιπόν, αλλά με εμπιστοσύνη και καλή πίστη δώστε του να καταλάβει τί έχτε στο μυαλό σας. Και για τον πράκτορα είναι πρόκληση και μεγάλη ικανοποίηση να μπορέσει να δώσει σάρκα και οστά στο ταξιδιωτικό σας όνειρο. Το πρώτο και το κυριότερο για να διασφαλίσετε τα δικαιώματα και τις απαιτήσεις σας από την ταξιδιωτική επιχείρηση, επιβάλλεται να ελέγξετε οτι έχει νόμιμη άδεια λειτουργείας και οτι είναι σε ισχύ.

------------------------
Σχετικά Θέματα:

 

Συνεργάτες


POLARIS0pir_logoEurelmaAEDAKlogo
Better View With